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Werte

Unsere Werte

Unsere Werte sind der zentrale Anker für unsere tägliche Arbeit. Maximale Transparenz ist für die Arzneimittelforschung unabdingbar, dabei streben wir immer nach Lösungen, die mit optimierter Qualität auf die Bedürfnisse zugeschnitten sind. Risiko-basierte Lösungskonzepte bedeuten nicht, dass die Qualität leidet, vielmehr sollen sie den Fokus des Engagements auf die wichtigen Dinge richten, ohne die Kleinen aus dem Auge zu verlieren!

Der Schutz der von uns erhobenen Daten ist eine tragende Säule unseres täglichen Business. Ihre Daten werden auf validierten Systemen auf lokalen Sicherheitsservern gehalten und aufs sorgfältigste geschützt - moderne Prinzipien der TOMS (Technical and Organisational Measures aus der GDPR) sind gelebte Praxis. Unsere Datenschutzprinzipien spiegeln sich auch in diesem Internetauftritt wider: keine Cookies, kein Tracking – gar nicht erst erhobene persönliche Daten sind die sichersten Daten!

Unser fachliches Streben orientiert sich an Nachhaltigkeitsprinzipien, aber auch der persönliche Umgang miteinander ist für uns ein wichtiges Gut: Respekt unseren Kolleginnen und Kollegen gegenüber genauso, wie es auch unsere Kunden von uns erwarten können! Konsequenterweise achten wir auf optimale Arbeitsbedingungen und die Vereinbarkeit von Familie und Beruf. Unsere Arbeitsweise ist geprägt durch gegenseitige Unterstützung und Vertrauen - nicht durch Konkurrenzdenken.

Wir sind uns sicher: die Kombination aller Fähigkeiten zu einer Einheit ist mehr als die Summe der Einzelnen.

Werte sind der zentrale Anker für unsere tägliche Arbeit
Richten Sie Ihre Anfrage dazu an Frau J. Brudel.

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Our study with Staatl. Fachingen STILL has been published!



We are very pleased! Our study with Staatl. Fachingen STILL has been published!


It was a matter close to our hearts to prove the effectiveness of Staatl. Fachingen STILL for heartburn in a very exciting and logistically challenging study project. Many of us still know this healing water from the days when it was sold through pharmacies and often ridiculed. With great enthusiasm, The study teams of SocraTec R&D and SocraMetrics realized this unusual study: in a double-blind, randomized, placebo-controlled study, we were able to show, together with our client, that this bicarbonate-rich mineral water really does help with heartburn. The IMP logistics was a real challenge!


In an efficacy trial with adaptive design - a multicentre, double-blind, randomised, placebo-controlled trial STOMACH STILL with interim analysis - adult patients with frequent heartburn episodes since ≥6 months and without moderate/severe reflux oesophagitis drank 1.5 L/day verum or placebo over the course of the day for 6 weeks. Primary endpoint was the percentage of patients with reduction of ≥5 points in the Reflux Disease Questionnaire (RDQ) score for ‘heartburn’. Secondary endpoints included symptom reduction (RDQ), health-related quality of life (HRQOL, Quality of Life in Reflux and Dyspepsia (QOLRAD)), intake of rescue medication and safety/tolerability.


Out of 148 randomised patients (verum: n=73, placebo: n=75), 143 completed the trial. Responder rates were 84.72% in the verum and 63.51% in the placebo group – a common magnitude of a placebo-effect in this indication. Symptoms improved under verum compared with placebo for the dimension ‘heartburn’ (p=0.0003) and the RDQ total score (p=0.0050). HRQOL improvements under verum compared with placebo were reported for 3 of 5 QOLRAD domains, that is, ‘food/drink problems’ (p=0.0125), ‘emotional distress’ (p=0.0147) and ‘vitality’ (p=0.0393). Mean intake of rescue medication decreased from 0.73 tablets/day at baseline to 0.47 tablets/day in week 6 in the verum group, whereas in the placebo group it remained constant during the trial. Only three patients had treatment-related adverse events (verum: n=1, placebo: n=2). The study could be stopped after interim analysis as efficacy was clearly demonstrated already with 143 subjects.


Great success of the team and the product of course!