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Dipl.-Troph. Juliana Brudel

Dipl.-Troph. Juliana Brudel

Juliana Brudel entdeckte ihre Begeisterung für klinische Studien bereits während ihres Studiums der Ernährungswissenschaft in Jena, als sie bei der Durchführung klinischer Entwicklungsprojekte in der CPU der Firma SocraTec als studentische Hilfskraft arbeitete. Ihre strukturierte und systematische Art mit wissenschaftlichen Daten umzugehen bereitete ihr den Weg in das Datenmanagement klinischer Prüfungen, wo sie seit 2007 in der Firma SocraMetrics sehr erfolgreich tätig ist und ganz wesentlich den Aufbau des DM Systems mitgestaltete.

Juliana Brudel hat im GCP-Setting umfassende Erfahrungen in klinischen Arzneimittelstudien der Phase I, II, III und IV ergänzt durch Erfahrung im Bereich klinische Prüfung von Medizinprodukten und Produkt- und Endverbraucherfragebögen.

Juliana Brudel ist Mitglied in der Society for Clinical Data Management (SCDM) und der German CDISC User Group.

Ihre Empathie und Führungsfähigkeit sind ganz maßgeblich dafür, daß bei SocraMetrics auch unter hohem Termin- und Arbeitsdruck Effizienz, kundenorientierte Leistung und Termintreue immer im Vordergrund stehen.

Für Ihre Fragen zu diesem Thema stehen wir gern zur Verfügung.
Richten Sie Ihre Anfrage dazu an Frau J. Brudel.

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Our study with Staatl. Fachingen STILL has been published!



We are very pleased! Our study with Staatl. Fachingen STILL has been published!


It was a matter close to our hearts to prove the effectiveness of Staatl. Fachingen STILL for heartburn in a very exciting and logistically challenging study project. Many of us still know this healing water from the days when it was sold through pharmacies and often ridiculed. With great enthusiasm, The study teams of SocraTec R&D and SocraMetrics realized this unusual study: in a double-blind, randomized, placebo-controlled study, we were able to show, together with our client, that this bicarbonate-rich mineral water really does help with heartburn. The IMP logistics was a real challenge!


In an efficacy trial with adaptive design - a multicentre, double-blind, randomised, placebo-controlled trial STOMACH STILL with interim analysis - adult patients with frequent heartburn episodes since ≥6 months and without moderate/severe reflux oesophagitis drank 1.5 L/day verum or placebo over the course of the day for 6 weeks. Primary endpoint was the percentage of patients with reduction of ≥5 points in the Reflux Disease Questionnaire (RDQ) score for ‘heartburn’. Secondary endpoints included symptom reduction (RDQ), health-related quality of life (HRQOL, Quality of Life in Reflux and Dyspepsia (QOLRAD)), intake of rescue medication and safety/tolerability.


Out of 148 randomised patients (verum: n=73, placebo: n=75), 143 completed the trial. Responder rates were 84.72% in the verum and 63.51% in the placebo group – a common magnitude of a placebo-effect in this indication. Symptoms improved under verum compared with placebo for the dimension ‘heartburn’ (p=0.0003) and the RDQ total score (p=0.0050). HRQOL improvements under verum compared with placebo were reported for 3 of 5 QOLRAD domains, that is, ‘food/drink problems’ (p=0.0125), ‘emotional distress’ (p=0.0147) and ‘vitality’ (p=0.0393). Mean intake of rescue medication decreased from 0.73 tablets/day at baseline to 0.47 tablets/day in week 6 in the verum group, whereas in the placebo group it remained constant during the trial. Only three patients had treatment-related adverse events (verum: n=1, placebo: n=2). The study could be stopped after interim analysis as efficacy was clearly demonstrated already with 143 subjects.


Great success of the team and the product of course!